the shaklee difference

the shaklee difference

Monday, 26 January 2015

10 Q & A TENTANG BASIC H

Alhamdulillah..Bagi yang belum kenal, inilah masa yang sesuai untuk kenal lebih dalam tentang Basic H, pencuci serbaguna yang selamat dari bahan kimia dan pastinya bebas paraben. Semua tentang Basic H akan ditemui dalam entry ini...insyaaAllah..Jom kenali Basic H yang glemer itewwww.


Entri ini akan menjawab persoalan-persoalan Basic H yang belum anda tahu. Kalau dah tahu, xpe kuatkan lagi pengetahuan

1. Apakah Basic H shaklee? 

2. Apa kegunaan Basic H shaklee?

3. Macam mana bentuk Basic H shaklee? Serbuk ke cecair 

4. Tahan berapa lama Basic H shaklee

5. Macam mana cara guna Basic H shaklee

6. Berapa harga Basic H shaklee

7. Boleh tak Basic H diguna untuk mandi? 

8. Ibu hamil sesuai tak guna Basic H shaklee? 

9. Ada tak testimoni keberkesanan Basic H Shaklee?

9. Macam mana cara nk beli Basic H?

Baca sampai lanjut ya, dan anda akan temui semua jawapan pada persoalan di atas.


1. Apakah Basic H shaklee? 

Basic H adalah pencuci biodegradable yang tidak bertoksik, tanpa gas beracun, tanpa bahan kimia berbahaya, tanpa pewangi dan tanpa klorin. Ia dikeluarkan oleh Shaklee pada tahun 1960. Istimewanya Basic H ni ianya dua kali ganda lebih pekat (16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air)  untuk memberi kuasa pembersihan yang lebih selamat dan berkesan sesuai digunakan bagi menangani seribu macam jenis kotoran rumah yang boleh digunakan pada bila-bila masa. 



2. Apa kegunaan Basic H shaklee?
Terlalu banyak kegunaan Basic H Shaklee. Boleh dikatakan 1001 kegunaan. Basic H boleh digunakan untuk mencuci lantai, tandas, almari, tingkap, meja dan segala peralatan dalam rumah. Juga boleh digunakan untuk mencuci pakaian terutama yang terkena marker pen, tertumpah kuah sos, lada atau apa sahaja, cloth diaper dan botol susu. Sekali lagi jangan risau sebab ianya tidak bertoksik. Untuk kegunaan basuh buah-buahan dan sayur-sayuran yang layu pun boleh.

Jika terkena air panas, hanya titiskan basic H pada temapt yang terkena panas untuk elak kulit dari menggelembung. Dan jika menggunakan Basic H sebagai pencuci, air cucian jangan dibuang tapi siramkan pokok2 di halaman dengan air ini. Tidak ketinggalan kalau barang2 kemas yang dah berdaki haa boleh rendam dalam campuran basic H ni, berkilat dan bersinar-sinar hasilnya. Bab anak suka conteng dinding, haaa jangan risau semuanya hilang dengan Basic H. 

3. Macam mana bentuk Basic H shaklee? Serbuk ke cecair 

Basic H berbentuk cecair. dalam 1 botol mengandungi 473ml (boleh dibancuh sehingga 48 gelen air)



4. Tahan berapa lama Basic H shaklee

Basic H tahan hingga 6-8 bulan penggunaan bergantung kepada kekerapan mencuci. Haa tahan lama kan..



5. Macam mana cara guna Basic H shaklee

Senang sahaja. Jika ada botol spray (mcm dalam gambar) boleh titiskan lebih kurang 8-10 titisan ke dalam botol spray dan isikan air. Dah boleh guna untuk bersihkan apa sahaja kat rumah tu termasuk toys anak. Lembut pada tangan. Yang sensitif pada sabun basuh amat disarankan untuk guna Basic H sebagai pencuci. 



6. Berapa harga Basic H shaklee

Murah sahaja. 1 botol yang tahan 6-8 bulan hanya berharga RM 37. JImat dan berbaloi-baloi sebab kegunaannya pelbagai. Tak payah dah beli pencuci lantai, tandas, tingkap yang berasingan. Semuanya boleh dibuat dengan Basic H.  



7. Boleh tak Basic H diguna untuk mandi? Kalau diikutkan pada arahan pada botol memang anda takkan jumpa dibolehkan untuk mandi. Tapi kebanyakan pengguna ada yang gunakan Basic H (dititiskan beberapa titis dalam air) dan digunakan untuk lap badan bila anak demam. Mereka mendapati suhu badan anak cepat turun. Sekali lagi, Basic H tidak mengandungi bahna toksik berbahaya.


 8. Ibu hamil sesuai tak guna Basic H shaklee?  Amat sesuai kerana ibu hamil tidak digalakkan menggunakan bahan pencuci tandas atau lantai yang mengandungi bahan kimia kerana ia boleh membahayakan kandungan. Jadi Basic H adalah pilihan yang tepat kerana ianya natural dan bebas toksik. 

9. Ada tak testimoni keberkesanan Basic H Shaklee? Baaanyak! Boleh dikatakan 90% SID menggunakan Basic H sebagai pencuci harian di rumah. Boleh dilihat antara testimoni Basic H di bawah. Banyak lagi testimoni2 yang lain..





10. Macam mana cara nk beli Basic H? Senang sahaja. Boleh hubungi saya di talian berikut 

sid diyana 
telegram/whatsapp/sms/call : 011-12810277 email : dia_green69@yahoo.com
FB :  https://www.facebook.com/diyanalurve.razim


*produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...