the shaklee difference

the shaklee difference

Wednesday, 31 December 2014

TESTIMONI ALFALFA UNTUK ALERGIK



Testimoni 1:

"Saya kalau makan seafood banyak + belacan banyak memang alahan teruk. So pernah telan 10 biji sekali gus, seminggu straight. Memang kalau tak cukup air je, demam.
Tapi best supplement Shaklee ni, walau besar, keras macam mana pun, semua cepat resolve. Dalam 1-2 jam lepas makan Alfalfa, terus susut alahan.
Haritu pill box Shaklee terkena air. Tak sampai 10 kot terus semua supplement cair, lembik. Vitalea, B Complex, Alfalfa, Vita C, Vita E, Zinc semua lembik. Ada yang terus cair. Maksudnya macam tu lah bila masuk dalam badan kita. Sebab tu kesan cepat berbanding vitamin sintetik."
- Puan Beeha Yunos


Testimoni 2 :

 "Assalam. Kali ini nak share tentang Alfalfa pula.
Saya memang alergi dengan seafood serta resdung. Tapi suka sangat dengan sotong. Kalau nak makan sotong juga, terpaksa ambil pil untuk redakan gatal-gatal pada muka dan badan. Bercampur dengan bersin yang tak henti-henti.
Tapi sekarang, dah tak perlu risau kalau nak makan seafood. Sebab dah ada Alfalfa. Sudah 3 minggu makan Alfalfa, memang kesan ketara. 2 hari lepas makan seafood. Tapi hari ini baru perasan semalam tak ada pun rasa tak boleh tidur sebab gatal-gatal. Takde dah bersin yang terlalu kerap sampai tak selesa langsung pada hidung.
Alhamdulillah, nikmat Allah dapat juga dirasai dengan sempurna.
Masalah keputihan juga Alhamdulillah beransur baik. 
Makan Vita E dan Vita C untuk kulit dan kulit dah cantik. Sekarang makan Alfalfa untuk kesihatan dalaman dan semakin menunjukkan tanda positif.
Shaklee is THE BEST." - Cik A

Testimoni 3 :

 Salam sahabat shaklee sume..
Sini sy da share pngalaman, sbelum consume shaklee, kulit sy alergi pd seafood dan kekacang, klo tslh mkn mesti jrwat bernanah tmbuh bberapa jam kmudian. 
Namun alhamdulillah sejak consume Alfalfa selama hampir 2bulan, alahan semakin kurang. Jrwat pon xde tumbuh lg. tggal parut je lg lom ilang. 
Now sy sdang consume ESP+Set D pulak utk ilangkan parut n kecik2kan pori2 muka sy nih. Ati ni tetap sbar. Yelah msalah yg da 8 tahun sy hdapi mne leh ilang dlm 2bulan kan.. " - Che Jurahanim


Bagaimana Alfalfa Membantu Masalah Alergi?

Alfalfa has got antihistamine properties which help in providing relief from allergic symptoms like itchiness, runny nose and continuous sneezing.

It also improves the immune system and strengthens it. Therefore, it increases the resistance to allergens and the effects produced by exposure to allergens.

Source: http://allergies.ygoy.com/2011/10/21/is-alfalfa-effective-for-allergies/



 

sid diyana
telegram/whatsapp/sms/call :
012-2437301
email : dia_green69@yahoo.com
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Tuesday, 30 December 2014

GET CLEAN WATER PITCHER

Get Clean Water adalah sistem penapisan air multipaten yang baru.Berbanding dengan jag air yang lain,Get Clean Water menggunakan sebatang blok karbon padu untuk membersihkan air anda serta mengurangkan bahan-bahan cemar yang sukar disingkirkan termasuklah kandungan plumbum sehingga 99%.

Get Clean Water merupakan sistem penapis jag air pertama yang menggunakan blok karbon yang boleh diisi semula.Jadi,kuranglah botol plastik yang perlu dibuang.Ia juga berupaya menapis 303 liter (80gelen) air bagi setiap turasan.




 Menandingi jenama terkemuka yang lain!!
  • Disahkan dapat mengurangkan kandungan plumbum,merkuri,kadmium dan bahan tercemar lain disamping mengekalkan kandungan mineral air yang sihat.
  • Disahkan dapat mengurangkan klorin,jadi ia dapat mengurangkan ancaman kesihatan yang disebabkan oleh bahan sampingan klorin.
  • Sistem penuras jag air berblok-karbon isian semula yang pertama!!

Pilihan bijak!!
  • Hanya beberapa sen bagi seliter air
  • Air lebih sihat dan rasanya yang enak
  • Jag air bermeter automatik pertama yang menunjukkan jumlah gelen air
  • Tidak memerlukan kuasa eletrik
  • Ringan dan mudah dibawa
  • Menjimatkan kos-tanpa perlu memasak


sid diyana telegram/whatsapp/sms/call : 012-2437301 
email : dia_green69@yahoo.com
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



Monday, 29 December 2014

JAG PENAPIS AIR SHAKLEE





Putarkan paip rumah anda.Lihat air yang keluar.Air itu mungkin kelihatan bersih tapi setakat manakah ianya selamat untuk diminum?

Sebenarnya bahan kimia seperti racun perosak,logam berat dan bahan cemar industri yang boleh membahayakan kesihatan mungkin terdapat dalam air yang anda sekeluarga minum sabanhari.Tambahan pula,20 % daripada punca pendedahan plumbum terhadap manusia datangnya daripada air minuman.

SHAKLEE MENAWARKAN AIR YANG LEBIH BERSIH DAN SIHAT DATANGNYA DARI SEBUAH JAG AIR SAHAJA!!!



sid diyana telegram/whatsapp/sms/call : 012-2437301 

email : dia_green69@yahoo.com
 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Saturday, 27 December 2014

AISKRIM KELAPA DANAU KOTA



Semalam saja jenguk kedai kakak nana di danau kota.Then perasan ada kedai baru bukak.

Booth jual aiskrim kelapa.hihi ..

akhir ye dapat rasa,hari tu pergi kelantan tak kesempatan rasa.

Yang ni boleh tahan juga rasanya.sedap..letak pulak sedikit pulut,kacang dan jagung.

Harga rm5 sahaja.. #aiskrimkelapa

Friday, 26 December 2014

BANJIR MELANDA #PRAYFORPANTAITIMUR

Semoga mereka yang berada di tempat yang banjir,sabar dan tabah.
Serta diberi kekuatan ada ujian ini.


Thursday, 25 December 2014

DTX COMPLEX UNTUK HATI

FUNGSI DTX COMPLEX

*mengekalkan pengaliran hempedu ysng normal
*menghasilkan protein yang membantu dalam regenasarasi sel hati
*membantu mengeluarkan kompoun yang dinyahtoksin oleh hati
*menggalakan fungsi hati yang sihat





sid diyana
telegram/whatsapp/sms/call : 012-2437301
email : dia_green69@yahoo.com
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Wednesday, 24 December 2014

KENAPA KITA DEMAM

Kalau kita demam saja, panadol lah jawabnya.

Ketahuilah dulu kenapa kita sakit demam, ini tidak, terus sahaja ambil panadol.
Dalam panadol tu ada paracetamol, penggunaannya yang terlalu kerap atau berlebihan kemungkinan akan mengurangkan sistem pertahanan badan kita untuk bertindak sendiri melawan demam. Terdapat kes seorang pramugari yang terpaksa melakukan dialisis sebulan sekali kerana penggunaannya yang melampaui had. Nak segar pun, gunalah bahan yang selamat, berkesan dan semulajadi. Ya, macam Shaklee!

Mengapakah tubuh kita mengalami demam?
Jangan tak tahu, demam ni merupakan natijah atau kesan, dengan kata lebih tepat lagi 'signal' kepada diri kita bahawa organ dalaman kita mengalami kerosakan.

Panadol adalah pain killer, bukannya penyelesaian sebab musabab kepada sumber demam itu tadi.

Kes yang biasa adalah demam, tapi dalam masa yang sama kita mengalami ulser. Demam terjadi disebabkan ulser. Ubati ulser itu dan insyaallah badan kita akan sihat semula.

Pernah kan kita terjatuh dan tak lama selepas itu kita demam? Ha,tepat sekali! Luka dalaman badan kita memberikan signal kepada kita melalui demam.

Serupa juga kesnya dengan batuk, selsema,kering tekak, keadaaan ini akan menghantar signal demam kepada kita supaya kita bertindak untuk memperbaiki kesakitan itu tadi. Bukannya makan pain killer.

Sebab itulah saya menyarankan kalian supaya mengambil makanan bernutrisi, senaman yang menyihatkan, pernafasan nan mendalam, minum air yang mencukupi.

Kalau dalam bahagian dalaman kita, biasanya dimulai dengan sel. Sel akan membentuk organ dan seterusnya organ akan membentuk sistem. Nah, perbetulkan imunisasi dan pembentukan sel sihat dulu, insyaallah yang lain akan mengikuti aturan sel, organ dan sistem badan anda.

Untuk anak-anak anda, sedari kecil ini, toddler, dampingkan mereka dengan makanan berkhasiat semulajadi seperti oat, kekacang, kismis, madu, kurma, buah-buahan supaya mereka tidaklah terlalu mengimpikan makanan segera atau makanan ringan yang pastinya merosakkan sistem badan.

Anak kecil yang alah makan, sakit kulit, batuk, selsema, lemah badan, kebanyakannya berpunca daripada pengambilan makanan yang tidak sihat.

Ubah kepada gaya hidup sihat! 


Tuesday, 23 December 2014

PERBEZAAN NUTRIWHITE & ENFUSELLE

NutriWhite mengandungi :
Ultimate Protection Whitening Lotion SPF 15

  • Licin serta kaya dengan pati botani seperti Mulberi untuk mencegah kerosakan kulit kesan daripada cahaya matahari dan Mountain Arnica untuk menghilangkan radang kulit, pelembap yang bertindak daripada semua sudut ini melindungi anda daripada kesan-kesan memudaratkan cahaya matahari dan membantu membina daya ketahanan kulit terhadap kerosakan persekitaran

Overnight Renewal Whitening Cream

  • Memperbaharui dan mengembalikan keremajaan kulit sewaktu tidur
  • Linden menyihatkan serta melembapkan kulit secara mendalam
  • Scullcap mencerah dan menghilangkan radang kulit
  • Vitamin C aktif mengurangkan tompok-tompok hitam serta mengembalikan keserian wajah
  • Pada waktu pagi, anda akan bangun dengan kulit yang gebu, halus, cerah dan berseri

Gentle Deep Foaming Cleanser

  • Membersihkan dan menyegarkan kulit
  • Rumpai laut menghilangkan kekotoran, membuang sel-sel mati dan menegangkan
  • Alga Hijau menyahtoksin dan melembapkan
  • Strawberi Begonia mencerahkan dan mengimbangkan pigmen
  • Lembut dan menyegarkan

Soothing Radiance Whitening Softener

  • Ia lembut dan mengembalikan kulit pada pH yang seimbang
  • Kulit berasa lebih segar dan tegang dengan Rosemary
  • Kudzu menegangkan dan mencerahkan
  • Marshmallow melembapkan
  • Ianya sangat berkesan

Gentle Action Makeup Remover

  • Menjadikan kulit anda licin, lembut dan berseri
  • Tunas Pokok Bic menghilangkan sel mati dengan lembut tanpa meninggalkan kesan
  • Aloe Vera menyegarkan dan menegangkan kulit
  • Lembut, tidak berminyak, dan kulit anda akan kelihatan lebih berseri

Daily Defense Whitening Essence
Cara yang menyenangkan untuk mendapatkan kulit muka yang licin dan berseri yang diformulasi dengan:
  • Bearberry untuk mencerahkan dan menegangkan kulit,
  • Strawberi Begonia untuk mengimbangkan pigmen
  • Kacang Soya untuk melembutkan dan mengurangkan tompok-tompok hitam
  • Mulberi untuk mencegah daripada kerosakan kesan daripada cahaya matahari
  • Di samping itu, Vitamin C aktif ditambah untuk memperbaiki kulit serta mengembalikan seri wajah
  • Lembut dan mudah diserap oleh kulit

Spot Whitening Treatment

  • Memperbaiki kesan-kesan matahari serta jeragat kulit dengan cepat
  • Kuasa pencerahan botani dihasilkan daripada pati Likuoris dan Peony, yang amat bernilai disebabkan kesannya dalam mencerahkan, melindungi serta menghilangkan radang kulit
  • Cats Claw menegangkan kulit
  • Vitamin C aktif membawa kecerahan yang baru untuk kulit anda dengan rawak wajah yang lebih halus
 sesuai untuk kulit normal





Set penjagaan Enfuselle mengandungi :

Hydrating Cleansing Lotion

Emulsi berkrim ini bertindak menanggalkan kotoran, bahan pencemaran dan mekap tanpa menjejaskan lapisan minyak semulajadi kulit.

  • Emolien yang kaya serta tambahan Vitamin E menjadikan kulit halus, seimbang dan berseri
  • Mencerahkan tona kulit
  • pH yang seimbang
  • Hipoalergenik

Purifying Cleansing Gel

Gel berbusa bertindak dengan lembut untuk menyingkirkan bahan pencemaran, mekap dan minyak berlebihan.

  • Bahan-bahan khas serta tambahan Vitamin E menjadikan kulit terasa segar dan lembut
  • Mencerahkan tona kulit
  • pH yang seimbang
  • Hipoalergenik

Hydrating Toner

Hydrating Toner melegakan dan menyediakan kulit untuk rawatan Enfuselle.

  • Terbukti secara klinikal
  • Meneutralkan kerosakan sel akibat tindak balas kulit dengan besi dalam air paip
  • pH yang seimbang
  • Rumusan tanpa alkohol yang menyejat dengan cepat tanpa mengeringkan kulit
  • Melindungi lapisan minyak semulajadi kulit, menyucikan dan melembutkan dengan ekstrak witch hazel dan kamomil

Purifying Toner

Purifying Toner merangsang dan menyegarkan kulit sebagai persediaan rawatan Enfuselle.

  • Terbukti secara klinikal
  • Meneutralkan kerosakan sel akibat tindak balas kulit dengan besi dalam air paip
  • pH yang seimbang
  • Menyegarkan dan memperhalus kulit dengan ekstrak likoris, ginseng dan witch hazel
  • Meminimumkan kemunculan liang-liang yang besar pada kulit
  • Membantu mengawal kulit berminyak
  • Hipoalergenik

Hydrating Moisturizer

Krim tanpa minyak dan tidak melekit yang kaya dengan agen pelembap bagi menyerlahkan kehalusan dan keanjalan kulit dengan serta-merta.

Terbukti secara klinikal:

  • 102% peningkatan keanjalan kulit dalam masa 28 hari
  • 195% pengurangan garis-garis halus dalam masa 28 hari
  • 21% pengurangan kedutan dalam masa 28 hari
  • Kesan yang ketara dapat dilihat dengan serta-merta, dan ia berterusan sehingga 24 jam
  • Garis-garis halus berkurangan dengan ketara
  • Hipoalergenik

Balancing Moisturizer

Formula yang ringkas, tidak berminyak dan mampu mengawal pengeluaran minyak pada wajah bertindak dengan membekalkan kelembapan segera yang kulit anda perlukan bagi menjadikan wajah kelihatan halus serta tidak berkilat.

Terbukti secara klinikal:

  • 146% peningkatan keanjalan kulit dalam masa 28 hari
  • 268% pengurangan garis-garis halus dalam masa 28 hari
  • 173% pengurangan kedutan pada kulit dalam masa 28 hari
  • Membantu mengembalikan keseimbangan minyak pada kulit
  • Hipoalergenik

Eye Treatment


Mengurangkan kemunculan garis-garis halus dan kedutan serta menghilangkan sembap bawah mata dengan bantuan pelbagai nutrien dan botani khusus.

Terbukti secara klinikal:

  • 233% pengurangan kedutan pada kulit dalam masa dua minggu
  • 120% peningkatan kekenyalan dan keanjalan kulit dalam masa dua minggu
  • 209% pengurangan garis-garis halus pada kulit dalam masa lapan minggu
  • 32% peningkatan kemampuan kulit untuk menahan lembapan lebih lama dalam masa lapan minggu
  • Ton kulit yang kembali sekata dalam masa 12 minggu
  • Kandungan botani anti-penuaan dan vitamin C memberikan faedah yang ketara pada kulit halus di sekeliling mata
  • Juga sesuai untuk bahagian leher dan mulut
  • Hipoalergenik, diakui oleh pakar-pakar oftalmologi dan selamat untuk pemakai kanta lekap.
 sesuai untuk jenis kulit sensitif
*berminyak
*jerawat kritikal



sid diyana
telegram/whatsapp/sms/call : 012-2437301
email : dia_green69@yahoo.com
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Monday, 22 December 2014

APA ITU PARABEN

Paraben adalah benzoic acid tetapi versi sintetik. Benzoic acid ini sebenarnya terhasil secara semulajadi dalam buah-buahan. Tetapi apabila ia dihasilkan secara sintetik bukannya secara semulajadi ia dipanggil paraben.


Parabens sebenarnya adalah beberapa bahan kimia yang berbeza dengan struktur molekul yang sama. Paraben sangat meluas digunakan dalam produk komestik (syampu , perapi , losyen, pencuci muka dan mandi dan scrub) yang mana mudah diserap oleh kulit, darah dan sistem percernaan.
Paraben juga boleh didapati dalam syampu, losyen, deodorant dan lulur. Paraben membuatkan cecair menjadi lebih likat untuk digunakan seperti syampu. 


Kebiasaannya pada label botol ditulis dengan nama Ethylparaben , butylparaben, Methylparaben, propylparaben, bahan-bahan lain yang berakhir dengan – paraben.
Empat daripada ini kerap digunakan dalam kosmetik iaitu ethylparaben , butylparaben , Methylparaben dan propylparaben . Methylparaben dan propylparaben adalah yang paling biasa digunakan.
 

Adakah Paraben Menganggu Kesihatan Kita?

Paraben boleh menyebabkan gangguan endokrin iaitu menganggu kefungsian hormon dalam badan. Kerana kesannya menyebabkan peningkatan risiko kanser payudara dan menganggu kawasan peranakan wanita. 
Carilah produk yang dilabel “paraben bebas” dan membaca senarai ramuan pada label untuk mengelakkan produk dengan parabens.
Shaklee juga mempunyai set penjagaan wajah yang sememangnya BEBAS PARABEN :)
Dibawah ini nana sediakan gambar set penjagaan wajah shaklee,untuk keterangan lanjut sila hubungi nana 

sid diyana
telegram/whatsapp/sms/call : 012-2437301
email : dia_green69@yahoo.com
 


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Sunday, 21 December 2014

TIPS BANYAKKAN SUSU IBU

Perkongsian ini diambil dari blog mama cery..semoga ilmu ini bermanfaat buat ibu-ibu yang menyusu diluar sana termasuklah nana satu hari nanti,siapa tahu..hehe insyallah :)


1. Kerapkan Menyusu / Mengepam

  • Susukan bayi sekurang-kurangnya setiap 3 jam pada siang hari. Jika bayi tidur lebih daripada 3 jam, kejutkan dia untuk menyusu. Pada waktu malam pula, kejutkan bayi untuk menyusu tambahan terutamanya jika dia tidur lebih daripada 4-5 jam.
  • Perah setiap 3 jam. Jika bayi mahu menyusu ketika memerah, berhenti. Susukan dia dan kemudian sambung semula sesi pemerhan susu.
  • Percaya kepada konsep bekalan dan permintaan. Semakin kerap kosongkan payudara semakin banyak susu dihasilkan.
  • Kerapkan sesi pemerahan sekitar jam 12 tengah malam hingga 6 pagi. Ini kerana hormon prolaktin banyak dihasilkan ketika ini.
2. Jangan Tunggu Payudara Penuh

  • Ada sesetengah wanita suka menjadikan payudara penuh sebagai petunjuk bahawa bayinya perlu disusukan. Itu salah!
  • Yakinlah bahawa payudara sentiasa mengandungi susu dan apabila bayi disusukan, ia akan bekerja keras untuk menghasilkan lebih banyak susu.
  • Kajian menunjukkan bahawa tahap lemak dalam susu adalah lebih tinggi apabila tempoh antara satu penyusuan dengan yang lain adalah singkat. Ini bereti, jika anda menyusukan bayi beberapa minit selepas selesai menyusukan bayi (ketika anda beranggapan payudara "kosong"), dia akan memperoleh susu tinggi kandungan lemak yang dapat membantunya menambah berat badan.

3. Minum banyak Air
 

     Pastikan anda minum banyak air sepanjang tempoh penyusuan mahupun pemerahan 
    susu. Anda digalakkan minum 3.1 liter air iaitu kira-kira 13 cawan setiap hari.


4. Fikir Bayi Fikir Susu

  • Ketika menyusu, belailah bayi. Amalan ini dikenali sebagai grooming. Langkah ini tanpa disedari merangsang penghasilan susu. Antara lain, di antara waktu penyusuan dan sejurus sebelum sesi penyusuan bayangkan bayi sedang menyusu di payudara anda. Cara ini, akan merangsang payudara untuk mengeluarkan lebih banyak susu.
  • Masa nak mengepam lihat ler gambar anak sambil berselawat & berzikir Ya Mattin...

5. Berdisiplin
  
Berdisplin ketika memerah susu. Jangan sesekali "ponteng" sesi pemerahan. Bila Hujung minggu jangan ponteng mengepam... masa hujung minggu la masa yang boleh untuk buat stok. Bagaimana? Guna tip no#6 dan no#7.


6. Tendum Pumping
Latih diri untuk menyusu dan perah susu serentak menggunakan pam payudara elektrik.
 
7. Teknik Marmet

  
Jadikan teknik Marmet sebagai amalan wajib kerana ia terbukti boleh menghasilkan lebih banyak susu. Dengan hanya menggunakan pam, cuma 60 - 70% susu boleh dikumpul tetapi dengan teknik Marmet selepas menggunakan pam, ia dapat mengoptimumkan pengumpulan susu anda sehingga 100%. So lepas pump jangan terus cuci corong. Buat perahan guna tangan. Sangat membantu. Kalo dengan menggunakan pump dpr 3.5oz sebelah payudara, buat marmet bleh tambah jadi 4-4.5oz. Walaupun nampk sikit, tapi ada beza tuh... Ni based on pengalaman mommaMia yer...

8. Menyusu / mengepam Lebih Lama

  • Jangan hadkan masa setiap kali menyusukan bayi di sebelah payudara mahupun mengepam. Biarkan dia menyusu sebelah bahagian sehingga puas sebelum menawarkannya menyusu di bahagian payudara yang lain. Ini akan memberinya peluang untuk mendapatkan susu berlemak tinggi (hindmilk). Jika anda terlalu cepat menawarkan payudara sebelah lagi, dia hanya mendapat foremilk, di mana hanya perutnya sahaja yang penuh tetapi tidak memberi kalori mencukupi untuk tumbesarannya.
  • Seeloknya jika anda mengepam, amik masa dlm 15-20 minit untuk sebelah payudara. Pastikan payudara benar-benar kosong selepas menyusukan bayi / selepas memerah bagi merangsang otak meghasilkan susu seterusnya. Ia dapat dipastikan dengan hanya titisan susu yang keluar.
  • Mengepam lebih lama juga bleh buat letdown 2-3x tau!! Tak percaya buat. Konsisten + disiplin + istiqamah
9. Penyusuan Malam
   
Amalan menyusukan bayi di waktu malam sangat bagus kerana ia merangsang peningkatan susu. Ini kerana di waktu malam, anda berdua lebih relaks lalu membolehkan bayi menyusu lebih lama dan kerap. Penyusuan malam turut merangsang hormon prolaktin yang memainkan peranannya menghasilkan lebih banyak susu.



10. Urutan
  
Teknik urutan payudara yang betul akan membantu susu mengalir dengan lancar. Apatah lagi sewaktu anda mengalami bengkak susu ataupun sakit puting. Untuk itu, anda perlu menuam payudara dengan tuala yang telah direndam di dalam air suam. Anda boleh pelajari teknik mengurut menerusi www.breastfeeding.com.


11. Pengambilan suplemen 
disini nana sediakan set vitamin shaklee untuk ibu-ibu menyusu.anda boleh amalkan suplemen ini dengan konsisten.insyallah sangat membantu dan ramai juga pengguna shaklee memberikan feedback yang positif :)

sid diyana

telegram/whatsapp/sms/call : 012-2437301
email : dia_green69@yahoo.com
 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Friday, 19 December 2014

APA ITU VIVIX SHAKLEE?

Vivix adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat dan tumbuh-tumbuhan lain. Di dalam Vivix terdapat ramuan yang dipanggil resveratrol yang bersifat anti oksida, anti inflamasi dan anti kanser.







APA ITU RESVERATROL?

Resveratrol ialah sejenis phenol semulajadi yang wujud di dalam tumbuhan anggur terutamanya jenis muskat dan anggur kulit merah serta Knotweed Jepun.
Kajian saintifik menunjukkan resveratrol sangat memainkan peranan dalam memanjangkan usia kerana ia dapat melawan penuaan pada tahap sel.






BAGAIMANA VIVIX DAN RESVERATROL BERFUNGSI SEBAGAI PENAWAR DIABETES?

Terdapat 2 cara resveratrol membantu pesakit diabetes/kencing manis:

1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin:

Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes/kencing manis. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes/kencing manis.
Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah.

2. Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita.

Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes/kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan enzim.


 WAKTU SESUAI UNTUK AMBIL VIVIX?
Vivix sesuai diambil satu sudu teh setiap hari, sebaik-baiknya selepas makan (seperti sarapan/ makan tengahari). Goncang sebelum diminum. 1 botol Vivix tahan untuk pengambilan selama 1-1.5 bulan.

ADAKAH LANGKAH BERJAGA-JAGA DENGAN VIVIX?
Tiada sebarang inteaksi yang diketahui antara Vivix atau mana-mana bahan-bahan kandungannya dengan sebarang makanan tambahan lain. Sebagai langkah berjaga-jaga, kami mengesyorkan individu yang berada di bawah pengawasan doktor atas sebab perubatan atau penyakit, atau yang mengambil ubat-ubatan preskripsi, terutamanya ubat mencairkan darah.- membincangkan penggunaan Vivix dengan doktor atau perunding kesihatan profesional.

PERLU KE SIMPAN VIVIX DALAM PETI SEJUK?
Penyimpanan dalam peti sejuk selepas pembukaan akan membantu untuk mengekalkan kesegaran optimum, warna, dan aktiviti polifenol maksimum dalam produk.



CLICK HERE FOR RETAIL PRICE..more discount for shaklee member!!

Jika ingin dapatkan vivix segera hubungi saya

telegram/whatsapp/sms/call : 012-2437301
email : dia_green69@yahoo.com
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Thursday, 18 December 2014

NIKMAT BERSEDEKAH





Sedekah. Ramai orang tidak tahu nikmat bersedekah. Ramai orang takut hendak bersedekah. mungkin takut sebab tak cukup duit. Ramai orang tidak tahu bersedekah atau menginfakkan harta ke jalan yang yang diredhai Allah adalah salah satu perbuatan yang Allah cukup suka dan banyak tertulis dalam al-Quran.

 Fadilat bersedekah? banyak...salah satunya bila kita rajin bersedekah, Allah akan balas 10 kali apa yang kita sedekah. so adakah kita rugi bila bersedekah?

Siapakah yang mau memberi pinjaman kepada Allah, pinjaman yang baik (menafkahkah hartanya di jalan Allah), maka Allah akan melipat gandakan pembayaran kepadanya dengan lipat ganda yang banyak. Dan Allah menyempitkan dan melapangkan (rezki) dan kepada-Nya lah kamu dikembalikan. ( AL-Baqarah : ayat 245)

Allah mungkin tidak membalas amalan sedekah kita pada waktu yang singkat. kadang-kadang bila kita tidak expect rezeki akan datang bergolek, banyak sangat pula Allah membalasnya. berganda-ganda. memang bila rezeki datang bergolek, rasa syukur sangat dengan nikmat dan rezeki yang tidak disangka2

"BIASAKAN DIRI ANDA UNTUK TERUS BERSEDEKAH, BAIK DALAM JUMLAH KECIL MAUPUN BESAR.

Sedekah ini fadilat utamanya ada tiga iaitu rezeki murah, dapat menolak bala dan panjang umur. Sebabnya, apabila kita bersedekah, penerimanya akan mengucapkan alhamdulillah sebagai tanda penghargaan kepada Allah dan juga kepada manusia yang memberikan sumbangan.


Jadi jangan lokek memberi,
 Tangan yang memberi lebih baik dari tangan yang menerima...

Wednesday, 17 December 2014

VITAMIN DETOX SHAKLEE


Gambar diatas ni adalah set detox yang di sediakan oleh shaklee.

Kehadiran jerawat di dagu menunjukkan masalah di bahagian perut.Bermakna banyak toksik akibat stress,letih berpanjangan dan pemakanan.

Oleh itu penting untuk kita tahu,perlunya kita ambil vitamin detox dahulu sebelum mula mengambil vitamin-vitamin yang lain.

KENAPA PERLU DETOX?

Kalau tak detox,sia-sia sahaja kita ambil vitamin kerana kotoran dan toksik yang masih ada itu akan menganggu penyerapan vitamin.

So,jangan lupa detox dulu ,baru lah vitamin-vitamin yang ada akan ambil lebih berkesan dan penyerapan yang optimum.Bila usus bersih,baru la kesannya terbaik ye sayang-sayangku..

*Antara vitamin lain yang boleh di add on adalah herblax & vivix..sangat membantu untuk detox.

Perkongsian kerana sayang,


sila hubungi saya,
whatsapp / sms :
012-2437301
email : dia_green69@yahoo.com


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...