the shaklee difference

the shaklee difference

Thursday 11 December 2014

PENAWAR RAMBUT GUGUR

Rambut gugur memang merungsingkan.Lagi-lagi apabila sedang menyapu rumah,rambut terabur merata-rata.Sedih dan risau mesti ada sebab tak tahu apa sebab rambut gugur sebegitu banyak sehingga boleh jadi botak.

Antara punca rambut gugur dan kulit kepala berkelemumur adalah disebabkan oleh
  1. Genetik 
  2. Tekanan 
  3. Hormon yang tidak stabil 
  4. Kekurangan nutrisi tertentu akibat diet yg tidak betul
  5. Pengambilan ubat-ubat tertentu
  6. Penggunaan product rambut yg kerap seperti pewarna rambut, penyembur rambut dan bahan untuk menukar rambut dari kerinting kepada lurus dan sebaliknya
  7. Kurang mencuci rambut menyebabkan minyak dan sel kulit daripada kulit kepala akan terbina, menyebabkan kelemumur.


Jadi bagaimana nk mengatasi masalah keguguran rambut dan kelemumur yang teruk? Anda boleh cuba ikhtiar dengan product Shaklee iaitu Zink Complex dan Bcomplex.


Terdapat banyak sebab-sebab mengapa kita perlu zink dalam badan kita. Sebab-sebab ini termasuk:
  • Membina sel-sel sihat 
  • Mengawal hormon 
  • Membantu dalam penyerapan nutrien lain 
Satu hubungan penting di antara tahap zink yg rendah membolehkan DHT menjadi tinggi (dihydrotestosterone; musuh rambut anda) dalam badan. Lebih zink = DHT kurang; kurang zink = DHT lebih.
Satu lagi sebab penting yg perlu kita tahu kenapa kita memerlukan zink yg cukup terutama apabila menghadapi masalah keguguran rambut adalah zink diperlukan oleh seluruh badan. Sebahagian besar daripada jumlah zink dalam badan kita terdapat dalam folikel rambut. Tetapi zink juga digunakan di tempat lain, untuk penglihatan, ingatan, bau dan rasa, penghadaman, dan lain-lain Jika kita  kekurangan zink, badan anda akan mengmabil folikel rambut pertama untuk memastikan zink boleh digunakan untuk proses yang lebih penting dari segi biologi.



Satu komponen kumpulan kompleks B, Biotin sering dirujuk Vitamin H atau vitamin rambut. Ini kerana ia menggalakkan pertumbuhan rambut dan menghalang keguguran. Ia berfungsi untuk memetabolismakan asid lemak yang menjana pertumbuhan dan pembaikan folikel rambut, sekali gus mengurangkan kerosakan folikel yang disebabkan oleh DHT.



sila hubungi saya,
whatsapp/sms :

012-2437301 email : dia_green69@yahoo.com


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...