the shaklee difference

the shaklee difference

Monday 22 December 2014

APA ITU PARABEN

Paraben adalah benzoic acid tetapi versi sintetik. Benzoic acid ini sebenarnya terhasil secara semulajadi dalam buah-buahan. Tetapi apabila ia dihasilkan secara sintetik bukannya secara semulajadi ia dipanggil paraben.


Parabens sebenarnya adalah beberapa bahan kimia yang berbeza dengan struktur molekul yang sama. Paraben sangat meluas digunakan dalam produk komestik (syampu , perapi , losyen, pencuci muka dan mandi dan scrub) yang mana mudah diserap oleh kulit, darah dan sistem percernaan.
Paraben juga boleh didapati dalam syampu, losyen, deodorant dan lulur. Paraben membuatkan cecair menjadi lebih likat untuk digunakan seperti syampu. 


Kebiasaannya pada label botol ditulis dengan nama Ethylparaben , butylparaben, Methylparaben, propylparaben, bahan-bahan lain yang berakhir dengan – paraben.
Empat daripada ini kerap digunakan dalam kosmetik iaitu ethylparaben , butylparaben , Methylparaben dan propylparaben . Methylparaben dan propylparaben adalah yang paling biasa digunakan.
 

Adakah Paraben Menganggu Kesihatan Kita?

Paraben boleh menyebabkan gangguan endokrin iaitu menganggu kefungsian hormon dalam badan. Kerana kesannya menyebabkan peningkatan risiko kanser payudara dan menganggu kawasan peranakan wanita. 
Carilah produk yang dilabel “paraben bebas” dan membaca senarai ramuan pada label untuk mengelakkan produk dengan parabens.
Shaklee juga mempunyai set penjagaan wajah yang sememangnya BEBAS PARABEN :)
Dibawah ini nana sediakan gambar set penjagaan wajah shaklee,untuk keterangan lanjut sila hubungi nana 

sid diyana
telegram/whatsapp/sms/call : 012-2437301
email : dia_green69@yahoo.com
 


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...