the shaklee difference

the shaklee difference

Tuesday 16 December 2014

9 TIPS KAWAL TEKANAN DARAH TINGGI ANDA

1. Sarapan tinggi serat
serat dalam diet anda adalah sangat penting dan ingat untuk makan bijirin dengan minimum 5 gram serat dan ia juga adalah pilihan yang baik sebagai snek.

2. Sayur-sayuran dan buah-buahan
ia mengandungi serat larut air yang boleh membersihkan toksin, kolesterol dan plak. Juga sayur-sayuran dan buah-buahan yang berwarna-warni mengandungi fitokimia yang amat berguna.

3. Kacang
mereka adalah sumber yang baik kedua-dua protein dan serat. Anda boleh mendapatkan mereka dalam tin atau mentah dan cuba untuk menambah dalam salad dan sup anda.

4. Minyak
anda perlu berhati-hati dengan minyak dan sentiasa menggunakan minyak yang diperolehi daripada tumbuh-tumbuhan. Bukannya menggunakan mentega anda lebih baik menggunakan safflower, bunga matahari dan minyak zaitun.

5. Kacang
mereka mengandungi lemak monotaktepu dan makan mereka dan bukan keropok snek dan kerepek yang mengandungi lemak Trans dan tepu.

6. Ikan
ini adalah sangat baik untuk dimakan kerana ia mengandungi asid lemak omega-3 yang dikatakan asid lemak sihat jantung dan dalam salmon kategori ini adalah pilihan yang baik.
Omega-3

7. Daging
ayam adalah pilihan yang lebih baik dalam kategori ini dan juga membuang kulit sebelum memasak.

8. Roti (gandum)
ia adalah sangat penting untuk mengambil produk serat roti kaya dan gandum dan memilih roti yang mempunyai sekurang-kurangnya 3 gram serat pemakanan setiap keping.

9. Produk Diary
dalam kategori ini dikurangkan dan lebih penting lagi produk tenusu tanpa lemak akan mengurangkan plak dan tahap kolesterol anda.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...