the shaklee difference

the shaklee difference

Wednesday 15 October 2014

RADIKAL BEBAS

RADIKAL BEBAS?

Radikal bebas adalah merupakan suatu molekul atau atom yang sangat tidak stabil karena memiliki satu atau lebih elektron yang tidak berpasangan. Elektron tak berpasangan tersebut akan berusaha mencari electron lain untuk menjadi pasangannya. Jika elektron yang diambil menjadi pasangannya adalah electron dari molekul dalam sel-sel tubuh kita maka terjadilah perubahan dan penyebab kepada proses penuaan, atau lebih merbahaya lagi menjadi sel-sel kanser. Lihat apa yang terjadi kepada buah apple yang telah dikupas dan dibiarkan terdedah kepada udara sekelilingnya? – ianya bertukar warna menjadi kekuningan kesan dari Radikal Bebas di udara. Secara mudahnya...





APA MAKSUD RADIKAL BEBAS ?

Apabila sel-sel tubuh menggunakan oksigen (yang diperlukan untuk hidup dan melaksanakan fungsi-fungsi normal tubuh), ia akan menghasilkan produk sampingan yang disebut sebagai radikal bebas. Radikal bebas adalah penyebab kepada kerosakan sel tubuh. Banyak masalah kesihatan seperti penyakit jantung, sembelit, diabetes, kanser dan lain-lain. Kerosakan sel-sel pada tubuh adalah berpunca daripada oksidatif. Namun, kerosakan ini boleh dihalang oleh Antioksidan.

APA SEBENARNYA ANTIOKSIDAN ?

Antioksidan dapat meneutralkan kesan kerosakan sel-sel yang disebabkan oleh sel-radikal bebas.
Antioksidan adalah zat yang dapat melambatkan atau mengelakkan kerosakan sel oksidatif tubuh kita.

Bagaimana caranya? Antioksidan mempunyai kelebihan bekalan elektron bebas.Dengan memberikan elektron ini percuma ke radikal oksigen aktif, antioksidan boleh meneutralkan potensi pengoksidaan tinggi, sehingga melindungi rangkaian sihat. Ia berfungsi sebagai "peneutral radikal bebas", kerana ia meneutralkan kerosakan yang dilakukan oleh radikal bebas.

Selain itu, pengambilan antioksidan dalam jumlah yang cukup melalui nutrisi, telah terbukti dapat meningkatkan sistem pertahanan tubuh serta mampu menurunkan risiko kanser dan jangkitan.

VITAMIN SHAKLEE BANTU ELAK RADIKAL BEBAS

-VITAMIN C
-CAROTOMAX
-VITAMIN E








 sila hubungi saya,
whatsapp / sms :

012-2437301 email : dia_green69@yahoo.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

4 comments:

  1. Jual Shaklee.. Bagus.. Bagus.. :)

    ReplyDelete
  2. Assalam nana,
    Blog yg very informative..
    Thank you Sudi ke blog akak ya..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam akak.
      blog akak penuh dgn resepi best2 la..
      ayam shahi tu xsabar nk cuba..hehe

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...