the shaklee difference

the shaklee difference

Thursday 16 October 2014

INGIN JANTUNG SIHAT






Kolesterol dan Penyakit Jantung
 Kita tahu bahawa kolesterol HDL adalah baik dan kolesterol LDL tidak baik. Kita juga tahu bahawa kolesterol LDL akan terkumpul di dinding arteri dan menyebabkan penyempitan pembuluh darah. Namun ianya akan dibersihkan oleh kolesterol HDL. Semakin rendah nisbah antara jumlah kolesterol berbanding kolesterol HDL, semakin rendah risiko kita untuk mendapat penyakit jantung.
Kolesterol LDL sebenarnya bukan tidak baik, dalam keadaan asal ia baik. Badan kita memerlukannya untuk membina membran sel, sel yang lain dan berbagai-bagai hormon. Sekiranya kita tidak mendapat cukup kolesterol LDL daripada makanan, badan kita sendiri akan membuatnya. Yang menjadi masalah adalah kehadiran radikal bebas, yang menukar bentuk (mengoksida) kolesterol LDL dan menjadikannya tidak baik..


Penyebab Sebenar Penyakit Jantung  

Mengikut kajian, penyebab sebenar penyakit jantung adalah radang pembuluh darah. Kajian yang diterbitkan dalam New England Journal of Medicine keluaran 23 Mac 2000, menunjukkan lebih separuh daripada mereka yang mendapat serangan jantung mempunyai paras kolesterol yang normal. Penemuan ini merupakan satu revolusi dalam rawatan dan pencegahan penyakit jantung. Daripada berusaha untuk menurunkan paras kolesterol, anda sepatutnya mencari jalan untuk mengurangkan punca yang menyebabkan radang pembuluh darah. Cara ini boleh memberi kesan besar dalam pencegahan dan pemulihan penyakit jantung.

Kolesterol LDL bukanlah penyebab masalah radang pembuluh darah. Punca utama radang pembuluh darah adalah sesuatu yang dipanggil homosistein dan radikal bebas. Masalah hanya akan timbul apabila kolesterol LDL dioksida oleh radikal bebas. Tanpa radikal bebas, kolesterol LDL tidak akan bertukar menjadi tidak baik. Homosistein adalah bahan yang terhasil ketika tubuh kita menghadam makanan, sama seperti radikal bebas. Masalah akan timbul apabila jumlah homosistein yang dihasilkan adalah berlebihan. Dianggarkan lebih kurang 15% dari semua serangan jantung dan strok di seluruh dunia hari ini disebabkan oleh paras homosistein dalam darah yang tinggi.


Gejala penyakit jantung

Kita harus tahu bahawa jantung merupakan organ penting yang harus kita jaga dengan baik.. Jantung akan mengalami gangguan dan tidak dapat berfungsi dengan baik apabila terdapat gangguan bekalan oksigen ke jantung...  nana percaya ramai yang lupa akan kepentingan jantung.. antara tabiat buruk adalah tidak menjaga pola pemakanan seharian yang seimbang, kurang aktiviti fizikal dan stress yang berpanjangan.. Kalau orang yang merokok lagi lah  tinggi potensi untuk mendapat serangan sakit jantung. 

Antara tanda2 atau gejala penyakit jantung yang perlu kita berhati2 adalah:
  1. sering keletihan terlampau
  2. sakit2 ngilu dibahagian jantung
  3. mudah berpeluh(tangan atau tubuh) walau pun tanpa aktiviti
  4. loya dan mual
  5. sesak nafas
  6. susah tidur/insomnia
  7. rasa cemas berlebihan


COQ HEALTH atasi masalah jantung


Kenapa nana pilih Coq Health plus. sebab ia mengandungi CoQ10.... CoQ10 ialah nutrien larut lemak semulajadi yang terdapat dalam setiap sel badan. Ia bertanggungjawab menhasilkan tenaga dalam setiap sel. Ia juga merupakan antioksida semulajadi.. CoQ10 membantu menguatkan otot jantung. CoQ10 membantu mencegah  pengoksidaan kolestrol jahat dan CoQ10 juga berfungsi memastikan salur darah fleksibel untuk tekanan darah yang sihat.
 
28mg CoQ10 yang terkandung didalam CoQHealth Plus bersamaan dengan 1.7kg ayam atau 28cawan brokoli.. haaa.. tak larat saya nak makan 1.7kg ayam sehari.. seketul ayam pun rasa banyak dah..
oQHealth™ Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan dalam kapsul bioketersediaan minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan lebih baik.
 
CoQ10 telah ditunjukkan dapat:
• Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
• Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap 
   pengoksidaan LDL
• Meningkatkan peredaran darah
• Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di 
   dalam darah

 
Cadangan vitamin:
Vivix
Omega guard
Lecithin
Vitamin E

sila hubungi saya,
whatsapp / sms :

012-2437301 email : dia_green69@yahoo.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...