the shaklee difference

the shaklee difference

Friday 6 March 2015

VITAMIN UNTUK CANTIK

5 Vitamin Penting Untuk Kulit Sihat, Cantik dan Berseri

Sihat, Cantik dan Berseri semudah ABCEK!! Eh mana D? Kenapa ada K pulak? Hehehehe kita fokus kepada vitamin untuk kulit sihat, cantik dan berseri, jadi kita tinggalkan dulu D. Tapi jangan anggap D tidak penting tapi D kita fokus untuk masuk dalam kategori yang lain. Kalau anda mencari vitamin khas untuk kulit,lebih spesifik lagi untuk kulit sihat cantik dan berseri, stop dulu kt sini dan baca entri ini sampai habis ya.
Vitamin bukan sahaja untuk sihat tetapi juga memainkan peranan penting dalam mengekalkan keadaan kulit kita.

5 vitamin utama untuk kulit adalah


Vitamin Cantik#1: Vitamin A



Vitamin A adalah penting untuk menjaga keanjalan kulit, mencegah kekeringan, kedutan dan penuaan kulit. Seseorang kekurangan vitamin A akan mempunyai kulit bersisik, gatal-gatal dan mungkin jerawat. Vitamin A juga memainkan peranan yang amat penting dalam membina semula tisu kulit. Retinoid, satu bentuk Vitamin A digunakan dalam rawatan penyakit kulit seperti psoriasis untuk mengawal pertumbuhan sel.

Vitamin A boleh didapati dalam daging, susu, keju, telur, bayam, lobak merah, brokoli, kacang, mangga, betik, aprikot, labu. Vitamin Shaklee yang mengandungi Vitamin A adalah CAROTOMAX.



Vitamin Cantik#2: Vitamin B




Komponen yang paling terkenal dari Kompleks Vitamin B adalah Biotin. Biotin adalah nutrien penting untuk rambut, kuku dan kesihatan kulit. Badan kita sendiri menghasilkan biotin iaitu di dalam hati dan buah pinggang. Kekurangan Vitamin B Kompleks  menyebabkan gatal kulit, ruam kulit, dan keguguran rambut.

Niacin adalah satu lagi vitamin B yang membantu melembapkan kulit. Vitamin B1 atau Thiamine  pula adalah vitamin lain yang kita perlukan untuk mempunyai kulit yang berseri. Ia meningkatkan peredaran darah dalam badan yang menambah seri kepada kulit.Telur, salmon, beras, pisang, oat adalah sumber semula jadi kaya dengan vitamin B. Vitamin Shaklee yang mengandungi Vitamin B lengkap adalah B-COMPLEX


Vitamin Cantik #3: Vitamin C




Vitamin C mengekalkan tona kulit. Vitamin C adalah salah satu vitamin yang melindungi kulit daripada penuaan dan kendur. Kekurangan vitamin C boleh menyebabkan kedut dan perubahan warna kulit. Ia merangsang pengeluaran kolagen. Dan ia adalah kolagen yang menjadikan kulit muda dan lembut. Semakin usia meningkat, lebih banyak vitamin C diperlukan untuk mengekalkan keanjalan.

Brokoli, kale, kubis, strawberi, lemon, oren, anggur, Kembang kol semua penuh dengan Vitamin C. Vitamin Shaklee yang mengandungi Vitamin C adalah VITAMIN C PLUS SR 500MG


Vitamin Cantik #4: Vitamin E




Mengembalikan kelembapan pada kulit dan melambatkan penuaan sel-sel kulit. Ia kaya dengan anti-oksidan yang melindungi kulit daripada radikal bebas dalam persekitaran kita. Vitamin Shaklee yang mengandungi Vitamin e adalah VITAMIN E COMPLEX


Vitamin Cantik #5: Vitamin K




Vitamin K memberi faedah penting untuk kulit iaitu mengurangkan penampilan lebam di bawah mata. Sesuai digabungkan dengan Vitamin A sebagai pencerah kulit yang baik untuk lingkaran gelap di bawah mata. Lingkaran hitam muncul kerana kebocoran darah dari kapilari di bawah mata. Vitamin K memainkan peranan dalam pembekuan dan menebalkan kulit dan memastikan pengurangan lingkaran hitam.
Vitamin Shaklee yang mengandungi Vitamin K adalah ALFALFA COMPLEX




Pertanyaan,konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
DIYANA 888848
Telegram/whatsapp/sms : 012-2437301
Email : dia_green69@yahoo.com

*produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

3 comments:

  1. shaklee terbaik utk kehidupan yang sihat mesti amalkan segala vitamen ni kan diyana..

    ReplyDelete
  2. Shaklee mmg bagus..saya penah makan waktu pantang..berjaya la jugak kurus..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah..seronok baca pengakuan pengguna shaklee :)
      tahniah sebab memilih produk yang baik ..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...