the shaklee difference

the shaklee difference

Friday 27 March 2015

7 VITAMIN PENTING BAGI WANITA



Mesti korang tengok terkejut..banyak ye vitamin wanita perlu ambil???

Tetapi korang jangan salah sangka sebelum mengetahui keperluan & kebaikkan setiap vitamin dalam gambar kat atas ni..Setiap vitamin ini mempunyai fungsi yang berbeza dan penting untuk wanita iaitu anda dan saya!!!

Wanita ada 3 fasa yang penting dalam kehidupan iaitu:
  1.  Fasa pertama - umur 20tahun-30tahun :dimana semasa ini kita memilih kerjaya dan kehidupan berkeluarga,tidak mementingkan pemakanan dan penjagaan kesihatan yang tak terurus
  2. Fasa kedua - umur 30tahun-40tahun :fasa ini kita agak serius dalam membina perkara yang penting,kita lebih fokus kepada sesuatu perkara contohnya jaga suami,jaga anak,pikirkan kewangan
  3. Fasa ketiga - umur 40tahun-50tahun&keatas :fasa ini adalah dimana kita inginkan kehidupan yang lebih baik samada dari segi amalan rohani mahupun tingkatkan kesihatan.Difasa ini barulah kebanyakkan dari kita kaum wanita menjaga makan,takutkan sebarang penyakit yang kemungkinan dihadapi.
Tapi sedarkah kita ,seharusnya kita menyiapkan diri kita seawal mungkin untuk sebarang kemungkinan dimasa akan datang.

Difasa-fasa ini kita harus peka dengan pengambilan pemakanan yang baik khususnya vitamin & mineral yang cukup untuk kita menampung keperluan badan kita.

Disini nana kongsikan keperluan vitamin diatas mengikut had umur anda
  • 20tahun-30tahun : kita hendaklah menjaga nutrisi untuk kesuburan kita,tidur awal & secukupnya,jaga berat badan.Vitamin yang penting ketika ini adalah VITALEA,B COMPLEX,KALSIUM & GLA COMPLEX(omega 6).
  • 30tahun-40tahun : diperingkat umur ini fasa pemulaan menopous iaitu proses penuaan semulajadi.GLA COMPLEX,B COMPLEX,KALSIUM & ESP sangat penting ketika ini untuk membantu anda mengharungi keadaan hormon yang agak kurang stabil.Pengambilan diet yang sihat juga penting seperti pengambilan nasi dalam kuantiti yang sedikit bagi mengelakkan diabetis.
  • 40tahun keatas : VIVIX ,ESP & OMEGA GUARD(omega 3) amat penting untuk anti penuaan seperti osteoprosis,diabetis,kesihatan jantung & penyakit nyanyuk.
Diharap perkongsian ini membantu anda,kaum wanita membina kehidupan yang lebih baik untuk diri sendiri malah untuk orang yang tersayang.

Perkongsian dari wanita untuk wanita,salam sayang nana :)



Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
sid diyana (ID NO - 888848)
telegram/whatsapp/sms/call : 012-2437301
email : dia_green69@yahoo.com

*produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...