the shaklee difference

the shaklee difference

Monday 16 June 2014

TIPS MERAWAT KULIT KUSAM








"kulit kusam berlaku apabila timbunan sel mati berada dipermukaan kulit.jika timbunan tersebut dibiarkan berkumpul sekian lama akan menyebabkn warna kulit hilang seri dan nampak kusam. Masalah ini meningkt dgn usia yg bertambah. Faktor seperti kerosakn kulit akibat sinaran matahari,pencemaran, nutrisi pemakanan tak seimbang,rokok,alkohol,genetik juga memainkn peranan dalam menyebabkan kulit kusam"

Jadi bagaimana merawat kulit kusam?

Nutrisi dalaman antara kaedah selamat efektif mudah dan murah.(berbanding laser). Apa yg kita mkn akan terserlah pada kulit kerana sebagai organ terbesar dlm bdn. Kekurangan nutrisi akn menampakkan impak pada kulit terutamanya kulit wajah.. Utk mndpt kulit wajah yg cantik,sihat, lembap, anjal berseri disyorkn amalkn mengambil suplemen asas seperti B COMPLEX, VITAMIN C dan VITAMIN E. Ia memberi kesan segera seawal 7 hari dan mmberi faedah dari sudut kesihatan dan juga kecantikn sekaligus.

Kaedah lain:
Eksfoliasi-timbunan kulit mati di bhg atas kulit perlu dilupuskn utk menyerlahkn warna dan kulit hidup yg sebenar dgn cara eksfoliasi berkala. Guna cara yg semulajadi menggunakn buahan yg mengandungi asid alfa hidroksil seperti betik nenas dan aprikot. Potong kecil2, lumatkan, ratakan dimuka, biar 20min dan bilas. lakukn 2 hari sekali.

Gunakan pelembap-setiap hari. guna yg mgndungi bahan yg boleh merangsangkan penghasilan kolagen di bwh kulit seperti vit c dan vit e.

Hidrasi kulit-apabila air kurang dlm bdn, kulit akan kelihatan kering dan kusam. Pastikan minum air 8 gelas sehari bg memastikan hidrasi kulit pada paras optima supaya kult lebih lembut berseri.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...