the shaklee difference

the shaklee difference

Tuesday 22 July 2014

VIVIX - MUSCADINE GRAPE



VIVIX - MUSCADINE GRAPE
Sekilas fakta tentang Anggur Muscadine dalam Vivix Shaklee.

1. Anggur Muscadine sesuai dengan iklim hangat & lembap. Berlainan dengan anggur jenis lain yang perlukan iklim dingin.

2. Oleh kerana itu , anggur muscadine sangat tahan lasak, tinggi anti-oksidan dan tinggi kandungan phytonutrients kerana keduanya adalah satu cara alam semulajadi melindungi tanaman seperti anggur muscadine (umpama antibodi semulajadi pada buah)

3. Ia dikenali sebagai super grapes kerana saiznya yang besar selain kandungan nutrien yang lebih hebat dari anggur biasa.

4. Anggur biasa mempunyai standard 19 pasang kromosom. Anggur Muscadine mempunyai 20 pasang kromosom.

5. Ia mempunyai kadar Resveratrol 6x lebih tinggi dari anggur merah.

6. Ia satu-satunya anggur yang mengandungi Ellagic Acid. Menurut " The United States Department of Agriculture" ianya adalah bahan yang mampu memberikan manfaat perlindungan dan pencegahan dari kanser, mengurangkan Atherosclerosis serta memberikan manfaat buat hati.

7. Shaklee menggunakan keseluruhan buah anggur; kulit, isi & bijinya kerana:-Anti oksidan & phytonutrients yang tinggi dalam kulit anggur Kandungan Resveratrol yang tinggi di dalam biji anggur Isinya juga mengandungi nutrien yang sangat berguna

8. Menurut "The World's Healthiest Foods" kandungan flavonoids dalam anggur muscadine adalah termasuk quercetin ( boleh mengurangkan risiko blood clots & melindungi kita dari radikal bebas) & phenolic acids ( melindungi diri dari risiko penyakit jantung ).

9. Kulit anggur muscadine mengandungi Saponin ( mengikat pada kolesterol dan mengelakaan serapannya ).

10. Anggur muscadine kaya dengan anthocyanins ( flavonoids yang memberikan warna merah gelap dan merupakan antioksidan yang hebat serta kuat ).

11. Ianya kaya dengan Manganese iaitu unsur mineral surih yang dijumpai di tulang dan sesetengah organ dalaman. Ianya adalah penting untuk tubuh membentuk tisu penghubung dan amat diperlukan untuk fungsi saraf serta otak.







sila hubungi saya,
whatsapp / sms :011-12810277
email : dia_green69@yahoo.com


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...